Featured Content

Monday, September 7, 2009

PANORAMA 2




-Rupa-rupanya banyak gak kita kena mendalami teknik-teknik lam bidang fotografi ni..mula gua ingat cuma belajar part kamera je..banyak lagi selok belok dia..touching.maping.HDR,pseudo,effect dan ntah macam-macam lagi.Apa pun foto awal(RAW) jugak yang penting..bahan kalau dah dapat cantik lagi senang kita nak memanipulasikannya.Ini bukan kata gua...ni kata sifu gua..heh!!Gambar pertama tu teknik ray of light, kedua tu gua try ala effect painting..tapi part ni agak menghilangkan imej realistik gambar.(Bab ni ada yang suka ada yang tak..) Dan yang ketiga toning colour untuk memberi kesempurnaan.Layan!! (PANDAN)

4 comments:

  1. salam sahabat 3rd pic tu nice bro...mabeles..lama x update bro? busy ka?

    ReplyDelete
  2. slm...aku pon sama ngn fly,suka pic 3..
    tp aku nk komen skit kt pic no 2 tu..bro touch over sgt..noise bersepah,n gambr dh hilang orinye..gmbr no 2 tu best sbnrnye sbb ada reflection kt air n matahari oren2 camtu..try edit yg ori balik kasi cun,u can do it bro..

    jgn amik ati ye bro,sy komen membina..bkn kritik ikut suka..
    sy pon bdk baru blajar

    ReplyDelete
  3. salam bro muein!!hehehe...tima kasih komen lam guanya pics ni...mmg tahap over gua edit tu..mmg terus hilang originality pics tu..sebenarnya gua dalam tempoh belajar edit pics,semua gua kena cuba..tu yang macam2 dia punya result..
    mekasih bro..
    no hal punya..kita sesama belajar!!heh..

    ReplyDelete
  4. salam fly...haah!!mmg buzy tahap puaka tebing biru la bro...kena setelkan job sebelum cuti raya..tu yang tgh struggle tu..mekasih bro!!salam posa!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin